CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, May 30, 2009

Doc - K


Doc-K penemuan baru dalam penjagaan dan perawatan sakit sendi dan urat. Pertama kali bertindak dengan 2 cara (i). Menghilangkan kesakitan (ii). Membaiki sendi dan rawan yang rosak.
Sakit sendi yang manafaat dari pengamalan Doc-K seperti :
Osteoarthiritis (OA)
Rheumatoid Arthitis (RA)
Gout
Ankylosing Spondylitis





Testimoni Kak Tie
Sebenarnya dalam diam kak tie memang mengidap sakit sendi yang tiada penyudahnya, sudah bertahun-tahun kak tie menderita mengalami sakit belakang dan akhirnya doctor mengesahkan Kak Tie mengidap early Arthitis. Penyakit yang kak tie hadapi ini menghalang pergerakan kak tie untuk bergerak bebas seperti orang lain. Bila duduk terlalu lama di meja komputer kak tie akan meminta bantuan anak-anak atau berpaut pada dinding, kerusi atau mana yang hampir untuk berpaut.

Melihat kesungguhan Doc Rozmey memperkenalkan product ini membuat hati kak tie ingin mencubanya, dan ingin merasai sendiri kehebatannya. Alhamdulilh kini pergerakan kak tie sudah mula laju dan aktif seperti dulu. Kalau dulu sembahyang duduk, kini sudah mula sembahyang dengan selesa. Doc-k ini mampu mengurangkan rasa sakit, dan secara perlahan kesakitan yang kak tie alami sudah mula hilang dan beransur pulih. Alhamdulilah. Doc-k ini bukannya saja sesuai buat warga emas, tetapi juga sesuai buat anda yang mengalami sakit-sakit badan, sakit belakang, arthritis dan banyak lagi rawatan sendi. Jom la cuba jangan berlegah lagi




JITRA, 8 Okt (HPM) – “Saya mengalami masalah sakit sendi akibat kerosakkan sendi dan juga keradangan sendi, kecederaaan urat, ligamen dan tendon termasuk kemusnahan rawan sendi.Masalah yang saya alami ini adalah disebebkan kenaikan berat badan dan kecederaan lalu ketika saya aktif dalam sukan badminton,” kata Haji Ahmad Batukon, 50, dari Sabah.

Katanya masalah itu beliau alami sejak tahun 2003 dan semenjak dari itulah beliau mula mendapatkan rawatan di klinik swasta dan klinik pakar dengan belanja ratusan ringgit setiap rawatan. Namun semua itu mengecewakan beliau, masalah bengkak pada lutut masih berulang.Mahu tidak mahu beliau terpaksa ke klinik yang berhampiran untuk mendapatkan rawatan bagi mengempiskan bengkak dengan mengeluarkan cecair pada lutut secara sedutan. “Cecair yang disedut dari lutut yang bengkak tu hampir setengah baldi sederhana banyaknya. Namun rawatan itu bukanlah penyelesaiannya kerana bengkak akan berulang dalam masa 2-3 bulan kemudian.Dalam 1 tahun 2 hingga 3 kali saya akan mendapatkan rawatan yang sama. “Saya mula diperkenalkan dengan produk HPM oleh anak saya Armanisah yang merupakan pengedar aktif di Sabah.Pada mulanya beliau mengesyorkan saya untuk mengambil JDM5 bagi menurunkan berat badan saya. “Saya mengamalkan pengambilan JDM5 selama 2 bulan sebanyak 6 kotak, hasilnya berat badan saya turun 10 kg. Tekanan darah dan tahap kencing saya juga disahkan doktor di paras normal berbanding sebelum ini.,” kata beliau. Ahmad berkata selepas itu anak beliau megesyorkan beliau untuk mengambil DOC K. Beliau mengambil DOC k sebelum bulan puasa tetapi secara tidak teratur dan kemudian bertekad untuk mengamalkannya secara konsisten sepanjang bulan puasa. “Amat menakjubkan apabila saya langsung tidak mengalami bengkak lutut dan amat mengujakan apabila saya mampu menunaikan ibadah solat terawih 20 rakaat sepanjang sebulan Ramadhan tanpa sebarang masalah. “Jika dibandingkan dengan sebelumnya saya tidak dapat menyempurnakan ibadah terawih sepenuhnya kerana dihalangi masalah kesihatan. “Alhamdulillah saya bersyukur kepada Allah kerana diberi kesihatan dan peluang mengisi ramadhan ini dengan ibadah dan terima kasih setingginya kepada Dr Rozmey yang telah memfomulasikan produk yang begitu berkesan. "Badan sihat amalan pun kuat…amin,” katanya yang kembali ceria tanpa memerlukan rawatan di klinik dan hospital lagi.


Kebanyakan sakit sendi adalah akibat kerosakan sendi dan juga keradangan sendi termasuk kemusnahan rawan sendi dan keradangan serta kecederaan urat, ligament dan tendon.
Kerosakan rawan sendi dan ketumbuhan tulang sendi yg baru menyebabkan gerakan sendi menjadi sukar dan sakit.

Kerosakan dan kesakitan ini boleh disebabkan oleh kecederaan fizikal seperti kenaikan berat badan, kecederaan semasa bersukan atau kemalangan atau disebabkan oleh penyakit autoantibodi seperti Rheumatoid arthritis atau crystal uric acid dalam kes Gout.

Bahan aktif dalam Doc-K :-

Celery
( Apium Graveolens) mampu merawat kerosakan sendi dan mengurangkan sakit. Celery juga mampu bertindak membuang toksin dalam badan dan tingkatkan system saraf utama menjadikan mengamal Doc-K merasa lebih sihat selain meningkatkan pertahanan badan.
Marine collagen dalam Doc-k mempercepatkan pembentukan dan membaiki rawan sendi yang rosak.
Vitamin C – bertindak membantu memulihkan rawan sendi yang rosak dan dengan mempercepatkan kesan tindak balas celery dan collagen dalam pembentukan rawan sendi .
Serbuk Ginger – Membantu mengurangkan kesakitan dan keradangan setempat. Formulasi hebat ini terbukti mampu merawat sakit sendi kronik dengan kadar penyembuhan yang luar biasa, dengan pengambilan selama 4 ke 6 bulan, pesakit akan tidak mengalami kesakitan dan pergerakan sendi yang lebih baik 90% sekurangnya selama setahun.


CARA AMALAN

Campurkan sebuk Doc-K kedalam 300ml air .
Goncang sehingga sebati dalam bekas bertudung
Doc – K sedia untuk diminum. Ambil ½ jam selepas makan , sekali atau 2 kali sehari.

0 comments: